11/04/2009

ebiznes - KROK 1. Pierwsze wrażenie, ostateczna decyzja

KROK 1. Pierwsze wrażenie, ostateczna decyzja

Masz tylko jedną szansę zdobycia nowego klienta. Jest to pierwsza wizyta użytkownika na Twojej stronie. Ona decyduje o tym,
czy klient na niej pozostanie i będzie powracał, ale także przesądza o tym, że już nigdy na nią nie wróci.
Zwróć uwagę, że statystycznie 60% 3 pierwszych wejść na serwis internetowy odbywa się poprzez różne podstrony serwisu, nie tylko stronę główną. Najprawdopodobniej dotyczy to również Ciebie.
Nie możesz zakładać, że użytkownik odwiedzi Cię, przechodząc przez główne wejście – stronę główną. Pamiętaj, że może wejść do Ciebie „każdym oknem”, czyli przez każdą podstronę. Dlatego też nie ma czegoś takiego jak „strona startowa”. Klienci startują
z różnych stron.
Jeżeli zaakceptowałeś powyższą prawdę, poniżej znajdziesz 3 elementy, które ZAWSZE muszą być widoczne na KAŻDEJ
podstronie.
Logo i motto przewodnie Twojej firmy w lewym górnym rogu na stronie głównej i każdej podstronie.

➢ Bezpośredni odnośnik do strony głównej ze wszystkich podstron.
➢ Wyszukiwarka w prawym górnym rogu obowiązkowo na stronie głównej i najlepiej na każdej podstronie (więcej o wyszukiwarkach w Kroku 9. „Wyszukiwarka wewnętrzna”).
Przykłady dobrego motta serwisu internetowego:

➢ Helion.pl: Informatyka w najlepszym wydaniu
➢ Wallpaper.com: Design Interiors Fashion Art Lifestyle
➢ Merlin.pl: Sklep z wyobraźnią

Jak brzmi motto Twojej firmy, tłumaczące odwiedzającym, co proponujesz?
Oto przykład serwisu internetowego, na którym poprawnie zastosowano wszystkie trzy elementy (logo i motto, odnośnik do
strony głównej, wyszukiwarkę):






Powyższe elementy (logo i motto, odnośnik do strony głównej, wyszukiwarka) gwarantują użytkownikom intuicyjne odnalezienie
się na każdej podstronie, na której wylądowali. Widząc je, użytkownicy nie będą się czuli zagubieni w i tak przecież nowym
dla nich miejscu.
Jeżeli użytkownik wszedł na Twoją stronę, od tego momentu masz 30 sekund na przekazanie mu trzech ważnych informacji.
Dlaczego tylko 30 sekund? Właśnie tyle czasu człowiek średnio poświęca na zrozumienie, na jakiej stronie się znalazł.
3 cele w 30 sekund:
➢ Uzyskanie informacji, na jaką stronę przybył.
➢ Ustalenie, jakie korzyści oferuje strona.
➢ Rozpoznanie możliwości wyboru i odnalezienia interesujących części serwisu.
Skoro 60% wejść ma miejsce przez podstrony, to nadal około 40% przypada na stronę główną. Pamiętaj: „strona „główna”,
nie strona „wejściowa” ani „startowa”.
Oprócz powyższych zadań, jakie musi spełniać strona główna, jest jeszcze jeden strategiczny aspekt wyróżniający ją od pozostałych podstron.
Strategiczny cel strony głównej:
➢ Skuteczne kierowanie klientów w interesujące ich rejony Twojego serwisu.
➢ Im bardziej komunikatywna jest Twoja strona główna, tym większe tworzysz szanse, że użytkownik odnajdzie to, co go
interesuje i zdecyduje się, żeby wejść głębiej, czyli na podstrony.
➢ Dlatego też tak ważna jest architektura menu, o której się dowiesz w następnym kroku.


Pobierz za darmo!




Brak komentarzy: