Warto, abyś na chwilę zatrzymał się i skrupulatnie przemyślał ten krok. Wybrane w tym kroku słowa kluczowe umieścisz
w 10 strategicznych miejscach w celu skutecznego spozycjonowania Twojego serwisu internetowego. Dlatego też nie warto
się spieszyć. Od tego kroku zależy 10 następnych.
Jak wybrać słowa kluczowe, które przyciągną tłumy do Twojej strony?
Wybierz je zgodnie z następującymi zasadami:➢ Wypisz wszystkie słowa, jakie kojarzą Ci się z propozycją
prezentowaną na Twojej stronie.
Posłużę się przykładem serwisu oferującego rezerwację stolika w najlepszych restauracjach w Warszawie.
Słowa kojarzące się z treścią serwisu to np.: restauracje, kuchnia, luksusowy, Warszawa, kuchnia francuska,
kuchnia międzynarodowa, sushi, kuchnia włoska,najlepsze restauracje, rezerwacja stolika, e-rezerwacja, zarezerwuj,
obiady, lunche, spaghetti, kolacja we dwoje etc. Oto miejsce na Twoje skojarzenia z Twoim serwisem:
.................................................................................................................................... ........................................................................
..................................................................... .......................................................................................................................................
Wybier z 10 najbardziej trafnych słów z powyższej listy
........................................................................................................................................ ...................................................................
.......................................................................... .................................................................................................................................
Sprawdź, jak często są wpisywane te słowa w wyszukiwarce Google, synonimy tego słowa i wszelkie dodatkowe skojarzenia. Narzędzie: Google AdWords
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
➢ Następnie porównaj popularność badanych słów kluczowych w interesującym Cię regionie. Narzędzie: Google Trends
http://www.google.com/trends
➢ Teraz zbuduj 2-4-słowną frazę słów kluczowych, bazując na informacjach uzyskanych w dwóch powyższych krokach.
Przepis na udaną frazę słów kluczowych to wczucie się w użytkownika i zbudowanie fraz, którymi opisuje on swój problem.
Na przykład:
kupię nieruchomości komercyjne Gdańsk restauracje sushi Stare Miasto Kraków
➢ Po ostatecznym wyborze swojej najważniejszej frazy słów kluczowych zbadaj jej trend popularności.
Narzędzie: Google Insights
http://www.google.com/insights/search
➢ Główny motyw słów kluczowych:
.................................................................................................
➢ Stwórz klika kombinacji słów kluczowych według wzoru: słowo kluczowe + główny motyw + słowo kluczowe
.................................................................................................
Gdy już opracujesz skuteczne frazy słów kluczowych, w następnych krokach dowiesz się, gdzie i kiedy je stosować, aby uzyskać maksymalny efekt.
KROK 2. Słowa kluczowe w nazwie domeny
Oczywiście ten krok tyczy się tylko tych serwisów, które dopiero powstają i przez to dają możliwość wybrania nazwy domeny.Najlepsze nazwy domen to takie, które zawierają frazę bądź wybrane słowo kluczowe. Są to tzw. nazwy opisowe. Wysyłają
one jasny komunikat, jaki jest ich profil, zanim się je odwiedzi, np:
luksusowenieruchomosci.com
e-restauracje.pl
pierscionkizareczynowe.pl
Jeżeli jednak posiadasz już nazwę domeny, nadal masz możliwość wykorzystania słów kluczowych na 9 innych sposobów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz