11/05/2009

Rankingi wyszukiwarek

Aby przedstawić Ci, jak plasują się na rynku poszczególne wyszukiwarki, skorzystałem z serwisu Ranking (www.ranking.pl). Jest to niezwykle przydatny serwis dla każdego twórcy stron internetowych.
Znajdziesz tam dane dotyczące nie tylko wyszukiwarek i użytkowników z nich korzystających, ale również zestawienia pokazujące popularność przeglądarek czy systemów operacyjnych, z jakich korzystają
internauci. Jednym słowem, każdy profesjonalny twórca witryn zagląda tam raz na jakiś czas, aby sprawdzić aktualne trendy na rynku internetowym. Ja również bardzo często korzystam z tego serwisu
i jak najbardziej polecam go także Tobie.








1. google.com – 92,5%
2. wp.pl – 2,1%
3. msn.com – 1,8%
4. onet.pl – 1,5%
5. interia.pl – 0,7%
6. yahoo.com – 0,3%

Zestawienie to pokazuje procentową liczbę wejść z wyszukiwarek (domen) na witryny uwzględnione w badaniu. Wyszukiwarki (domeny) to witryny, na których dostępne są silniki wyszukiwarek. Dla
przykładu, w witrynie interia.pl umieszczony jest silnik Google. Mogłeś przeczytać o tym w poprzednim podrozdziale tej książki. Przedstawiony wykres pokazuje, jak zmieniał się udział w rynku wyszukiwarek
w poszczególnych kwartałach w latach 2006-2008. Widzimy, że Google jest bezsprzecznie liderem i cały czas pnie się w górę, tym samym umacniając swoją pozycję na tle konkurencji. A teraz zobaczmy,
jak wygląda to dla użytkowników łączących się z zagranicy.


1. google.com – 88,0%
2. msn.com – 3,1%
3. yahoo.com – 2,2%
4. onet.pl – 2,0%
5. wp.pl – 1,4%
6. interia.pl – 0,9%

Dla użytkowników z zagranicy wykres delikatnie się zmienił. Google minimalnie traci (4,5%) w stosunku do internautów łączących się z terenów Polski. Nie zmienia to jednak faktu, że Google również nie
ma w tym przypadku sobie równych. Google wyprzedza drugą w rankingu wyszukiwarkę MSN aż o 84,9%. Widać też wyraźnie, że na przestrzeni tych lat Google cały czas umacniało swoją pozycję, jednocześnie
zostawiając konkurentów daleko w tyle.

1. google.com – 95,2%
2. netsprint.pl – 2,2%
3. msn.com – 1,8%
4. szukacz.pl – 0,4%
5. yahoo.com – 0,3%

Widzimy wyraźnie, że gdyby wziąć pod uwagę same silniki wyszukiwarek, to Google wypada w tym rankingu jeszcze lepiej. Zawdzięcza to temu, że silnika Google używają między innymi popularne portale
Onet oraz Interia. Google dominuje w ten sposób rynek, uzyskując aż 95,2% udziału.

1. google.com – 92,0%
2. msn.com – 3,1%
3. yahoo.com – 2,2%
4. nestsprint.pl – 1,5%
5. yandex.com – 0,4%

Za granicą jest podobnie jak w Polsce. Google zdecydowanie prowadzi w rankingu i nie wydaje się, żeby szybko oddało pozycję lidera. Bez względu na to, jak rozpatrywalibyśmy nasze wyniki, cztery wykresy
jasno pokazują, kto rządzi na rynku wyszukiwarek. To właśnie Google ma największy wpływ na kierowanie ruchem użytkowników.

Pobierz Ebooka za Darmo .






Brak komentarzy: